Блог компанії

Ерготерапія – це мотивація до дії!

Ерготерапія – це мотивація до дії!

Повсякденне життя вашого малюка — надважлива річ! Побут дитини й те, як вона себе в ньому почуває — ось те, над чим потрібно працювати не лише фізичним терапевтам, але й вам, батьки! Однак, чомусь більшість вважає, що ерготерапія — це навчання самообслуговуванню. Запам’ятайте: ерготерапія — це, передусім, МОТИВАЦІЯ вашої дитини до самообслуговування й ще багатьох-багато речей!

У роботі фізичного терапевта, а особливо, ерготерапевта, творча складова відіграє одну з головних ролей. Сьогодні ми поділимося секретами ерготерапії, які ви можете застосовувати в домашніх умовах (ви ж розумієте, що занять у медичному центрі — недостатньо?)

Сенсорний контейнер

Мабуть, ви помічали в сенсорній кімнаті Innovo Kids контейнер із певною крупою, каштанами чи різнокольоровими кульками? Саме це і є нашим сенсорним контейнером. Багато діток чутливі до різних текстур (аутизм, спінальна дистрофія). Саме сенсорний контейнер дозволяє познайомити малюка з багатьма сенсорними (тактильними) відчуттями. Ця активність також може сприяти розвитку візуального сприйняття, навичкам мовлення та дрібної моторики.

Зробити такий контейнер дуже просто. Помістіть цікаві предмети різної текстури до контейнеру з рисом, гречкою, квасолею чи горохом. Можете змінювати наповнення. Головне — мотивувати дитину шукати предмети в контейнері, радійте, коли вона їх знаходить та не лишайте малюка бавитися так наодинці.

Гойдалки

Гойдалки — чудовий спосіб поєднати заспокійливий ефект із тренуванням відчуття власного тіла в просторі. Гойдайте дитину в положенні на животі та розташуйте цікаві предмети навколо гойдалки, мотивуючи дитину до них дістати.

Наприклад, розташуйте навколо гойдалки пусті контейнери. Дайте дитині кілька маленьких кульок і поясніть, що мета полягає в тому, щоби помістити в кожен контейнер одну кульку. Так весело можна сприяти розвитку координації, зору та силі м’язів.

Емоційний термометр

Як правило, у дітей з аутизмом виникають проблеми з визначенням різних рівнів невдоволення чи страждань. Вони можуть стати надмірно схвильованими чи розчарованими без особливої причини.

Емоційний термометр — корисний візуальний інструмент для дитини. Намалюйте термометр на простому папері. Разом із вашою дитиною визначте 3–5 рівнів почуттів, які вони відчувають. Наприклад, 1 — цілком спокійний, а 3 — розчарований. Дозвольте вашій дитині вибрати колір для кожного рівня та прикрасити свій термометр для додаткової мотивації, рухової навички та навички візуального сприйняття.

Повторювані дії

Почніть залучати вашу дитину до активності, що спонукає до повторення. Наприклад, кидайте м’яч або мішечки з бобами назад та вперед один одному. Повторювані дії активізують частину мозку, що відповідає за регулювання емоцій. Кожен сеанс такого виду діяльності допоможе вашій дитині відчувати себе спокійною, організованою й готовою до роботи.

Кольорове тісто

Ліпити будь-що з кольорового тіста не лише весело, а й дуже корисно для малюка. Дитина вчиться визначати напрям, досліджує текстуру, отримує нові зорові навички та заспокоюється. Обов’язково ліпіть разом із вашою дитиною, мотивуйте її своїм прикладом.

Кольорове тісто можна придбати в магазині дитячих іграшок або ж зробити самостійно. Для цього поєднайте 1 склянку дрібнозернистої солі та 1 стакан борошна в мисці та перемішайте. Після вимішування, додайте 0,5 склянки води та харчового барвника й замісіть тісто, поки воно не стане рівномірним.

Відеоролики

Діти з аутизмом, як правило, мають труднощі із соціальними навичками. Часто їм важко зрозуміти, що інші відчувають чи думають.

Дізнайтеся, який улюблений мультфільм вашого малюка. Шукайте короткі відеоролики з персонажами мультфільму на YouTube та показуйте дитині. Використовуйте це як мотиваційний спосіб говорити про те, як почуваються персонажі, що вони роблять, чи те, що вони думають.

Допоміжні картки

Візуальні засоби є інструментом на який більшість дітей з аутизмом дуже добре реагує. Виготовлення допоміжних карток із діями для розв’язання проблем надасть візуальну допомогу дітям.

Попрацюйте з вашою дитиною, щоби визначити 5–7 речей, які вони можуть зробити, коли вони стають розчаровані чи потребують відпочинку. Потім сфотографуйте як ваша дитина виконує дії, які ви визначили (читає книгу, йде в тихе місце, спілкується з дорослими). Роздрукуйте ці фотографії, заламінуйте їх та закріпіть кільцем.